به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    مقصد امروز ما شهر شاعران و نویسندگان فارسی زبان است. می خواهیم از شهر تاریخی کرمان بگذریم و با سعدیه غزل بخوانیم. بیایید کنار حافظ بنشینیم و با دعای حافظ در زندگی ثروتمند شویم. در کرمان پسته بردارید، کوله بار ببندید و برای این مسافت پر پیچ و خم در جاده جدید بمانید. از شهر گرم و کویری کرمان می خواهیم به دیار شیراز گلستانی برویم و با فالوده خوشمزه اش کاممان را شیرین کنیم.


    فاصله کرمان تا شیراز از نظر مسافت و زمان
    بسته به اینکه چگونه جاده را دوست دارید، فاصله تا مقصد انتخابی شما متفاوت است. برای سفر از کرمان به شیراز یا برعکس سفر از شیراز به کرمان و رزرو هتل های کرمان به طور کلی سه راه پیش رو دارید. مسیر اول 566 کیلومتر است که از شهرهای بردسیر و سیرجان می گذرد و در نهایت به شیراز می رسد. این مسیر با جاده کرمان تا شیراز حدود 7 ساعت و 20 دقیقه در راه خواهید بود. مسیر بعدی از هرات و مرودشت می گذشت. طول مسیر 595 کیلومتر است و شما را به مدت 8.5 ساعت در جاده نگه می دارد. سومین جاده پیش روی شما از هرات می گذرد و به روستاهای طشق و ارسنجان می رسد و سپس به سمت آسمان ادامه می یابد. طول مسیر 597 کیلومتر است و حدود 8 ساعت طول می کشد تا به شیراز برسید.


    کرمان تا شیراز چند کیلومتر است؟
    اگر می خواهید در مسیر کرمان به شیراز به سیرجان بروید یا از جنگل های فسا عبور کنید، اولین مسیر مستقیم را انتخاب کنید. این مسیر به طول 566 کیلومتر نزدیکترین مسیر کرمان به شیراز است. به این ترتیب از شهرهای باغین، بردسیر، سیرجان، قطرویه، نی ریز، حسن آباد سورمق، حاجی آباد، عباس آباد گذشت و سپس به بزرگراه شیراز فسا بندرعباس رسید. این راه را تا انتها ادامه دهید و از شهرهای مهارلو و برمهور بگذرید و به شیراز برسید.
    مسیر دوم که 600 کیلومتر طول دارد، از طریق شهرهای قاسم آباد، حاجی آباد، کبوترخان، ناصریه، مس سرچشمه، شهربابک، رباط، منزیل آباد، قادرآباد، سعادت شهر، مرودشت، زرقان به شیراز می رسد. مسیر سوم به طول 597 کیلومتر از شهرهای رفسنجان، شهربابک، آباد طشک، ارسنجان و مرودشت می گذرد.


    فاصله شیراز تا کرمان چقدر است؟ + برنامه ریزی سفر
    اولین مسیر؛ بزرگراه شیراز - سارستان، بزرگراه استبان - فحسا. این مسیر 570 کیلومتر است که در 6 ساعت و 42 دقیقه آن را طی خواهید کرد.
    راه دوم جاده مرودشت - سعادت شهر، جاده جهک، جاده مشکان است. این مسیر 597 کیلومتر است و شما آن را در 7 ساعت و 40 دقیقه طی خواهید کرد.
    فاصله شیراز تا کرمان چقدر است؟ + برنامه سفر
    راه سوم؛ بزرگراه مرودشت - سعادت شهر، خیابان چنار ناز - خوانسار، خیابان مشکان. این مسیر 593 کیلومتر است که در 7 ساعت و 4 دقیقه طی خواهید کرد.

    جهت اطلاعات سفر به همدان به صفحه هتل های همدان مراجعه کنید.

     

    alavi
    پنجشنبه 26 آبان 1401 - 13:56
    بازدید : 1113
    برچسب‌ها :

    با دانستن این نکات اقامت دلپذیرتری بعد رزرو هتل تهران خواهید داشت



    هتل های تهران جزو لوکسترینها و بهترینها در سراسر کشور هستند که میتوانند اقامتی خوش و بهیادماندنی را برایتان فراهم کند؛ اما پیش از همه اینها پیشنهاد میکنیم نکات مهم برای داشتن اقامتی دلپذیر را بدانید. این نکات به شما کمک میکند یک رزرو هوشمندانه داشته باشید و اقامتتان باب میل شما باشد.

    نکات مهم برای رزرو هتل تهران


    برای رزرو هتل در تهران فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارد که از جمله آنها خدمات و امکانات، قیمت هتل، پرسنل، رستوران و کافی شاپ، نظافت اتاقها، تفریحات هتل، امنیت، خدمات اینترنتی، مقررات کنسلی اقامت و نظرات کاربران در مورد آن هتل است. در اینجا میخواهیم بیشتر در مورد موقعیت جغرافیایی هتل ها صحبت کنیم.
    همه به خوبی میدانند که تهران به عنوان پایتخت جمعیت بالایی دارد و بسیاری از آنها برای تردد در شهر از وسایل نقلیه شخصی استفاده میکنند! بنابراین میتوان بهراحتی حدس زد شهر تهران یک شهر شلوغ و پر هیاهو است. از همین جهت، ترافیک در مسیرها بسیار بالا بوده که این موضوع میتواند برای مسافران، چالشآفرین باشد.
    از طرفی تهران دارای مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری است که نظیر آنها کاخ سعدآباد، برج میلاد، مجموعه تفریحی توچال، دربند، پارک ژوراسیک، پارک آب و آتش، پل طبیعت، پارک جمشیدیه، پارک پرواز، پارک لاله، خیابان زیبای ولیعصر، پاساژهای مدرن برای بازارگردی و انواع موزهها و مراکز تاریخی است. اگر شما هم جزو مسافرانی هستید که قصد سفر تفریحی به تهران را دارید باید هتل مورد نظر خود را از نظر قرار داشتن در طرح ترافیک بررسی کنید.
    در واقع این بهترین کار برای افرادی است که میخواهند سفر تفریحی به تهران داشته باشند. از همین رو پیشنهاد میکنیم قبل از رزرو هتل به موقعیت جغرافیایی آن دقت کنید که نزدیک محلی باشد که میخواهید بروید! میبینید که با یک انتخاب هوشمندانه میتوانید بسیاری از هزینههای رفت و آمدتان را کاهش دهید و پشت ترافیک شهر وقتتان صرف نشود.
    یکی دیگر از نکات مهم در هنگام رزرو هتل تهران ، دقت داشتن به ساعت ورود و خروج است. ساعت ورود اکثر هتل ها ۱۴ و ساعت خروج ۱۲ بوده؛ اما بهتر است در هنگام رزرو هتل به این نکته هم توجه داشته باشید! بخصوص افرادی که قصر سفر با هواپیما، قطار و حتی اتوبوس را دارند بهتر است به ساعت ورود و خروج هتل بیشتر دقت کنند.
    برای این کار میتوانید بلیط خود را چند ساعت پیش از تخلیه اتاق رزرو کنید تا زمان زیادی در فرودگاه، ایستگاه راهآهن و ترمینال منتظر نمانید. البته اگر کمی زیرک باشید میتوانید با انتخاب یک هتل نزدیک به فرودگاه، ایستگاه راه آهن و ترمینال زمان بیشتری را به استراحت بپردازید. حالا که این نکات را میدانید بهتر است هتل های تهران با موقعیت جغرافیایی عالی که در طرح ترافیک هم قرار ندارند را بشناسید.
    اگر سفر تفرحی به تهران دارید، بهتر است به داخل طرح ترافیک بودن یا نبودن هتل دقت کنید، همچنین موقعیت جغرافیایی هتل که به کدام یک از شاهراه های اصلی تهران دسترسی دارد. به طور مثال: بزرگراه امام علی، بزرگراه شهید قاسم سلیمان، بزرگراه آزادگان، بزرگراه آفریقا، بزرگراه آیتالله کاشانی بزرگراه آیتالله مدرس، بزرگراه آیت الله مهدوی کنی

    هتل اسپیناس پالاس تهران


    اگر میخواهید یکی از هتل های لوکس تهران را ببینید و اقامت در آن را تجربه کنید، باید هتل اسپیناس پالاس را رزرو نمایید. این هتل مجلل و باشکوه در سال ۱۳۹۴ افتتاح گردید. هتل اسپیناس پالاس دقیقاً در شمال غرب پایتخت قرار گرفته و ۲۰ طبقه دارد. در این ۲۰ طبقه ۴۰۰ واحد اقامتی با چشماندازهای زیبا رو به رشته کوه البرز آماده پذیرایی از شما هستند.
    در واقع یکی از هتل های خارج از طرح ترافیک، هتل اسپیناس پالاس در منطقه سعادت آباد است. این هتل بزرگ و زیبا همچنین به بزرگراههای اصلی شهر، نمایشگاه بین المللی تهران، سالن همایشهای صدا و سیما و سالن اجلاس سران اشراف خوبی دارد. از طرفی اگر قصد سفر تفریحی به تهران را دارید میتوانید با رزرو هتل اسپیناس پالاس به برج میلاد، پارک پرواز، پارک ژوراسیک، درکه، فرحزاد، باشگاه ورزشی انقلاب و مجموعه فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان دسترسی داشته باشید.
    یکی از مزایای هتل اسپیناس پالاس دارا بودن چندین رستوران زیبا با نامهای رستوران لاتون، رستوران سنتی دیبا و رستوران اسکای لانژ است. در این سه رستوران میتوانید انواع غذاهای سنتی، ایرانی، فست فودی و بینالمللی را امتحان کنید. علاوه بر این هتل اسپیناس پالاس دارای چندین سالن برای برگزاری همایش، سمینار، کنفرانس، جلسات کاری، مراسم عقد و عروسی، دورهمی خانوادگی، ضیافت و مهمانی دوستانه است. از جمله تالارها و سالنهای هتل اسپیناس پالاس تالار امیران، تالار ویآیپی لاتون، تالار پارسه، اتاق جلسات پارسا و برنا و تالار پالاس است.
    از اینها گذشته باید بدانید هتل اسپیناس پالاس دارای مرکز سلامت با ارائه خدماتی مانند زیبایی بانوان و آقایان، خدمات ماساژ، مجموعه ورزشی، باشگاه بدنسازی، استخر و سونا است. همچنین این هتل دارای بیزینس سنتر با اینترنت پر سرعت، خدمات چاپ و کپی، مرکز خرید و کافی شاپ با منویی جذاب و اجرای موسیقی زنده است.
    در همین باید اشاره داشته باشیم هتل اسپیناس پالاس برای سفرهای تفریحی و کاری گزینه خوبی است؛ چراکه تا میدان آزادی ۲۱ دقیقه، تا پارک ملت ۱۴ دقیقه، تا فرودگاه مهرآباد ۲۱ دقیقه، تا کاخ گلستان ۳۷ دقیقه، تا راه آهن ۲۷ دقیقه، تا شمس العماره تهران ۳۷ دقیقه، تا اتوبوسرانی آرژانتین ۲۲ دقیقه و تا موزه آثار طبیعت و حیات وحش ایران ۳۳ دقیقه با خودرو فاصله دارد.

    هتل آزادی تهران



    یکی از بهترین گزینهها برای رزرو هتل در تهران هتل ۵ ستاره پارسیان آزادی است. این هتل در سال ۱۳۸۶ بازسازی گردید. معماری داخلی، نمای بیرونی و مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله جزو این بهسازی محسوب میشود. هتل آزادی در کل یک ساختمان ۲۵ طبقه با ۴۷۵ فضای اقامتی است که نمونه آنها اتاقهای دو تخته، سوئیتهای جونیور، سوئیتهای رویال، سوئیتهای دوبلکس، اتاق ویژه معلولین و سوئیتهای پرزیدنتال است.
    هتل آزادی یکی از بهترین هتل ها برای اقامت است؛ چراکه دسترسی راحتی به نمایشگاه بین المللی، مرکز اجتماعات صدا و سیما، سالن اجلاس سران و مجموعه ورزشی انقلاب دارد. همچنین این هتل برای سفرهای تفریحی بهترین اقامتگاه است؛ چون نزدیک به مجموعه تاریخی سعدآباد، پارک ژوراسیک و مجموعه تفریحی توچال است. از طرفی فاصله هتل پارسیان آزادی تا راه آهن فقط ۲۲ دقیقه، تا کاخ گلستان ۳۱ دقیقه، تا برج آزادی ۱۰ دقیقه، تا پارک ملت ۱۲ دقیقه، تا بازار تهران ۳۲ دقیقه، تا مدرسه دارالفنون تهران ۲۷ دقیقه و تا فرودگاه مهرآباد ۲۱ دقیقه است.
    از همه اینها مهمتر اینکه هتل پارسیان آزادی تهران در طرح ترافیک نبوده و شما به راحتی میتوانید به شاهراههای اصلی شهر، مراکز اداری و تجاری دسترسی داشته باشید! امکانات و خدمات هتل پارسیان آزادی نیز شامل خشکشویی، استخر، سالن ماساژ، حمام سنتی، سالن بدنسازی، تاکسی سرویس، مرکز تجاری، اینترنت بیسیم، فضای سبز، صندوق امانات، آسانسور و خدمات پزشکی است.

    هتل استقلال تهران


    ----media/image1.jpeg----
    آلت: هتل استقلال تهران
    یکی دیگر از بهترین هتل های تهران برای رزرو، هتل استقلال در بزرگراه شهید چمران است. این هتل با موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد به پارک ملت، نمایشگاه بین المللی تهران، ترمینال اتوبوسرانی بیهقی آرژانتین و موزه آثار طبیعت و حیات وحش ایران نزدیک است. همچنین هتل استقلال یک گزینه عالی برای سفرهای کاری بوده و به سفارت چین، سالن اجلاس، سفارت ترکیه، سفارت امارات متحده عربی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و دانشگاه تهران دسترسی دارد. ناگفته نماند هتل استقلال در نزدیکی موزه ملی ایران، مسجد قبا و کاخ موزه سبز قرار دارد.
    یکی از ویژگیهای هتل استقلال تهران باسابقه بودن و قدمتش است. این هتل برای اولین بار در سال ۱۳۴۱ به بهره برداری رسید و کم کم گسترش یافت. امروزه هتل استقلال تهران دارای ۲ برج غربی و شرقی است که در مجموع ۵۰۴ باب اتاق و ۴۸ سوئیت را در اختیار میهمانان قرار داده است. امکانات داخلی هر یک از واحدهای اقامتی هتل استقلال شامل سرویس بهداشتی فرنگی، تلویزیون، تلفن، صندوق امانات شخصی، کانالهای ماهواره و اینترنت پرسرعت است.
    همچنین در هتل استقلال میتوانید به اوقات فراغت و ورزش هم فکر کنید! این هتل دارای سالن بدنسازی، سونا خشک و بخار، جکوزی، استخر، زمین تنیس و خدمات ماساژ است. امکانات و خدمات هتل هم بسیار ایدهآل بوده که نمونه آنها فروشگاههای مختلف مانند فروشگاه صنایع دستی، تابلو نقاشی، نمایشگاه طلا و جواهرات، عتیقهجات، فرش دستباف، مصنوعات چرمی، انواع هدایا، گل فروشی و فروشگاه سوغات است.
    همچنین این هتل بزرگ و جذاب دارای چندین سالن پذیرایی به شکل سالن غذاخوری، رستوران، کافی شاپ و تالار است. از جمله بهترین رستورانهای هتل استقلال میتوان به رستوران سنتی با انواع غذاهای خوشمزه اشاره کرد. همچنین این هتل دارای منویی از غذاهای لذیذ مکزیکی، ایتالیایی، دریایی، عربی و بین المللی است.

    هتل ویستریا تهران


    ----media/image2.jpeg----
    آلت: هتل ویستریا تهران
    اگر به مقرون به صرفه بودن قیمت هتل در تهران میاندیشید و دوست دارید در یک هتل لوکس اقامت داشته باشید، هتل ویستریا بهترین گزینه است. این هتل ۵ ستاره یکی از زیباترین و مدرنترین هتل های تهران است که در شمال پایتخت قرار دارد. هتل ویستریا یک هتل باشکوه در دامنههای رشته کوه البرز است. این هتل جذاب توسط بهترین معماران ایرانی و کانادایی ساخته شده و در کل دارای ۹۸ واحد اقامتی جذاب است.
    هتل ویستریا همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد بسیار پرطرفدار است. این هتل فاصله نزدیکی تا کاخ نیاوران، کاخ سعد آباد، موزه کتابخانه سلطنتی، منطقه تفریحی دربند، درکه و پیست اسکی شمشک دارد. از طرفی برای رسیدن به موزه دکتر حسابی، بازار تجریش، باغ فردوس، موزه سینما، موزه جهان نما، موزه اتومبیل اختصاصی پهلوی و موزه تماشاگه نیازی نیست زمان زیادی صرف کنید.
    همچنین هتل ویستریا با موقعیت جغرافیایی ویژه امکان تفریح و بازارگردی را به مهمانانش میدهد. این هتل در نزدیکی مراکز تجاری و تفریحی تندیس، قائم، ارگ، پالادیوم، مرکز خرید جردن و الهیه است. علاوه بر این باید بدانید هتل ویستریا تهران به وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، بی آر تی و مترو دسترسی خوبی دارد. ناگفته نماند هتل ویستریا دارای چندین تالار و سالن پذیرایی است که نمونه آنها رستورانهای جذابش با دکوراسیون عالی، چشمانداز بینظیر و غذاهای خوشطعم است.

    هتل هما تهران


    ----media/image3.jpeg----
    آلت: هتل هما تهران
    قیمت هتل های تهران آن هم برای هتل های ۵ ستاره، شاید کمی بالا به نظر برسد! اگر علاقمند اقامت در یک هتل پنج ستاره با امکانات و خدمات لوکس هستید به شما هتل هما را پیشنهاد میکنیم. این هتل در سال ۱۳۵۲ ساخته شده و تاکنون چندین بار مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است. امروزه هتل هما، یک هتل ۵ ستاره لوکس در خیابان ولیعصر و نزدیکی میدان ونک است. مطمئن باشید موقعیت جغرافیایی این هتل حتما رضایتتان را به دست میآورد.
    همانطور که میدانید هتل هما در خیابان ولیعصر قرار گرفته؛ از همین رو به مراکز تجاری و اداری مانند دانشگاه علوم پزشکی، فرودگاه مهرآباد و ایستگاه راه آهن نزدیک است. یکی از ویژگیهای عالی هتل هما تهران امکانات و خدمات مطلوب برای رفاه بیشتر مسافران است که نظیر آنها امکانات پزشکی، صندوق امانات، اینترنت بیسیم، کافی نت، خانهداری ۲۴ ساعته، اتاق جلسات، سالن پذیرایی، سالن همایش، کافی شاپ، رستوران، استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، زمین تنیس، آرایشگاه مردانه، دفتر فروش بلیط هواپیما، مرکز تجاری، اتاق نگهداری از کودک و سالنهای مناسب سمینار، همایش، کنفرانس و جلسات کاری است.

    هتل رمیس تهران


    یکی از بهترین هتل ها برای اقامت در تهران، هتل رمیس است. این هتل یک ویژگی منحصربهفرد دارد که آن را خاص نموده است! باید بدانید هتل رمیس یک هتل فرودگاهی بوده که در مجاورت فرودگاه بینالمللی امام خمینی قرار گرفته است. هتل ۴ ستاره رمیس در ضلع جنوبی اتوبان اصلی فرودگاه بینالمللی امام خمینی بنا گردیده و دارای اتاقهای راحتی برای اقامت است. تعداد این اتاقها به ۱۹۶ باب میرسد که با کمک استانداردهای روز هتلداری طراحی و دکوراسیون شدهاند. امکانات هتل رمیس تهران عبارتند از خدمات ویژه معلولین، خدمات خانهداری، خشکشویی، خودپرداز، سونا، جکوزی، سالن ورزش، ماساژ و ترانسفر فرودگاهی.
    جمعبندی
    برای اطلاع دقیق از قیمت هتل های تهران میتوانید به ایران هتل آنلاین ( www.iranhotelonline.com ) مراجعه کنید. همچنین برای دیدن هتل های تهران با تصاویر و نظرات کاربران باید سری به این وب سایت بزنید. علاوه بر این وبسایت ایران هتل آنلاین یک گزینه مناسب برای رزرو هوشمندانه هتل در تهران است؛ چراکه قادرید به کمک این وب سایت موقعیت جغرافیایی هتل های تهران را بر روی نقشه ببینید و سپس یکی از آنها را بسته به شرایط و بودجه خود انتخاب کنید.

    alavi
    سه شنبه 12 مهر 1401 - 19:22
    بازدید : 164
    برچسب‌ها :

    شیراز به دلیل زیبایی، هنر و فرهنگ در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است. بنابراین جای تعجب نیست که شهر نور همواره یکی از برترین جاذبه های گردشگری قرن گذشته بوده است. به زیباترین جاذبه های شیراز قدم بزنید و یک جرعه قهوه برشته با تکه ای کیک شکلاتی بنوشید. در حین صرف غذا عکس بگیرید و از منظره و فضای کافه لذت ببرید. اگر یکی برای شما کافی نیست 10 کافه برتر شیراز را گردآوری کرده ایم.


    1. کافه فردوسی شیراز

    کافه فردوسی که در خیابان فردوسی واقع شده است، جایی است که اگر طرفدار قهوه در حین گشت و گذار در شهر عشق هستید، قطعاً نمی خواهید آن را از دست بدهید. نمای بیرونی یک فروشگاه کوچک نوزدهمین و پسند اینستاگرام است، اما فضای داخلی فضای شگفت انگیزی را برای شیرینی ها و نوشیدنی های خاص فراهم می کند. کاشی های آبی و صندلی های بژ کلمه "دنج" را بیان می کنند و کارکنان همیشه دوستانه و مودب هستند.

    2. کافه هدایت

    کافه هدایت مانند سفر به عصری دیگر، واقع در خیابان هدایت غربی، به راحتی پیدا می شود. بلافاصله پس از ورود به خیابان، با رایحه‌های فراوان دانه‌های قهوه و برگ چای لذت خواهید برد که شما را دعوت به آمدن می‌کند. هدف این است که بهترین طعم را در غذاهایی زیبا از مواد ارگانیک سرو کنید. مشتریان طرفداران زیادی از مرغ کبابی و طیف گسترده ای از ماکارونی ها هستند.

     

    3. کافه گرتا

    در منطقه ملی آباد شیراز، کافه گرتا آرزوی عاشقان قهوه است. نوشیدنی یا غذا؟ شب یا روز؟ آیا این عالی نیست که مجبور نباشیم تصمیم بگیریم؟ بیشتر شب ها تا ساعت 12 شب باز است و برای یک پرنده زودرس یا جغد شب مناسب است تا لذیذترین پیتزاها و شیرینی ها را سرو کنند. تنها مشکل در تصمیم گیری برای انتخاب است. کافه گرتا نسبت به سایر کافی شاپ های موجود در لیست بهترین کافه های شیراز کمی کمتر گردشگری است. آرام بنشینید، استراحت کنید، و در حین نوشیدن اسپرسو، دنیا را تماشا کنید.

     

    4. کافه باغ شاپوری
    کافه باغ شاپوری - 10 بهترین کافه‌هایی که باید در شیراز امتحان کنید کافه باغ شاپوری یک جواهر کوچک و آرام شیراز از دوران سلطنت پهلوی است که شما را از هیاهوی شهر دور می‌کنند. مانند سفر به عصری دیگر، کافی شاپ قصر طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند. زمانی را به تحسین زیبایی ساختمان اختصاص دهید یا در حالی که از برانچ، کیک و شیرینی در بالکن یا در باغ لذت می برید، میل کنید. نمای باز باغ اطراف بهترین عکس ها را برای عکس های اینستاگرامی ارائه می دهد و روزهای کودکی شما را بدون هیچ مراقبتی در دنیا یادآوری می کند. با تور رایگان ما در شیراز می توانید بهترین جاذبه های شهر را ببینید.

     

    5. کافه بازی تخته آلتو

    در حالی که در شیراز با قدم زدن در بهترین مکان‌های مرکز شهر، فرصت استراحت در کافه آلتو را دارید. تیم بزرگی است که بهترین قهوه را به مشتریان ارائه می دهد. آنها فنجان های برتر را از بهترین مغازه های شهر تهیه می کنند. خدمات عالی است و تیم مهربان و مفید است. در کنار دکوراسیون عالی با گیاهان آویزان روی دیوار و صندلی های رنگارنگ، مشتاقان یک فنجان قهوه خوب برشته شده را به وجد می آورد. بهترین بخش در مورد کافه این است که در حالی که شما در وعده های غذایی انگشت لیس می خورید، آنها همچنین انبوهی از بازی های رومیزی برای شما و دوستانتان دارند تا با آنها سرگرم شوید.

     

    6. کافه استریت لانژ شیراز

    خیابان پزشکان در محوطه زیبا و فانتزی بلوار معلی آباد در ورودی کافه قرار دارد. با یک راه پله پری زیبا که منتظر ورود شما به داخل است، فضای داخلی نیز شیک و دنج است. علاوه بر این، انتخاب‌های صبحانه و میان‌وعده‌های آن‌ها خوشمزه هستند و دقیقاً همان چیزی است که پس از یک قدم زدن طولانی یا یک روز سخت به آن نیاز دارید. آنها انواع صبحگاهی از پانینی، ساندویچ مرغ، و همبرگرهای خوش طعم با سالاد مخصوص به کنار میلک شیک نوتلا و بستنی زعفرانی دارند.

    7. کافه شهرزاد

    واقع در داخل شهر اما دور از مرکز شهر از مسجد صورتی. به دنبال بهترین مکان برای یک فنجان قهوه خوب و یک میان وعده عصر هستید؟ سپس این جایی است که شما باید به سمت نقطه مناسب حرکت کنید. مفیدترین بررسی این مکان، انتخاب های خوشمزه پیتزا است که همه از آن تعریف می کنند. چه معتاد به قهوه باشید و چه در یک قرار عاشقانه، کافه شهرزاد همه چیز را برای شما آماده کرده است. این کافه برای میزبانی از مغازه های کوچک برای فنجان و قهوه دم کرده محبوب است و معمولاً جوانان از سراسر شهر از آن بازدید می کنند. یک جرعه قهوه و بهترین سالاد را با تزیین با پنیر پارمزان میل کنید.

     

    8. کافه ژون
    کافه ژون شیراز - 10 بهترین کافه ای که باید در شیراز امتحان کنید. کافه ژون دقیقاً همان چیزی است که برای از بین بردن خستگی زندگی روزمره و آرامش به آن نیاز دارید. غذاهای لب کوب و قیمت های فوق العاده مناسب، این نقطه قطعا برای بازدید دوباره به کافه ها می روید. تکه ای از کیک پنیر شیراز تابش نور خورشید شاد از کافه ژون شیراز. دکور شیک Dracaena و ساکولنت ها لذت ساده چیدن یک لیوان موهیتو، لیموناد یا یک لاته سرد را آسان می کند. انواع میلک شیک های موجود در میزهای پذیرایی با برگ تزئین شده، فقط آن را بخواهید و آن ها بلافاصله آن را آماده می کنند تا با یک منوی ساده انگلیسی از وعده های غذایی سبک، آن را به عنوان یک غذای مناسب برای غذا خوردن آماده کنند.

     

    9. کافه ژولپ

    نه چندان دور از مرکز شهر و بهترین جاذبه های زیبای شهر در نزدیکی بازار وکیل. دکوراسیون برای خودی ها و افراد خارجی با یک تمیز و مینیمالیستی تنظیم می شود تا بر قهوه شگفت انگیز خود تمرکز کنند. اگر دیدید که روی میز منتظر هستید، به خاطر داشته باشید که لوبیا ارزش انتظار را دارد. املت صبحگاهی را در قسمت صبحانه منو امتحان کنید. اگر به دنبال چیزی شیرین هستید، کیک شکلاتی روزانه را بخواهید که ضروری است.

     

    10. کافه هتل چمران
    آیا می خواهید یک نمای نزدیک بسیار جذاب از شهر شیراز داشته باشید؟ در طبقه بیست و دوم هتل چمران، یک کافه زیبا در پشت بام قرار دارد که طیف وسیعی از نوشیدنی ها و غذاها نسبتاً طعم بهشتی دارد. کافه چمران یک آخر هفته عالی را برای کسانی که برای صبحانه یکشنبه یا یک شب با دوستان آمده اند، مجذوب می کند. علاوه بر این، ویژه ها در طول هفته تغییر می کنند. انتخاب های بسیار سرگرم کننده و درجه یک موسیقی توسط نوازنده در کافه نیز وجود دارد.

    alavi
    شنبه 9 مهر 1401 - 17:04
    بازدید : 242
    برچسب‌ها :

    شیراز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران، غذاهای سنتی ایرانی و فرهنگ کافه‌ای غیرمتعارف بر صحنه غذاخوری‌های شیراز حاکم است. به روزهایی که شهر جاذبه ای برای شاعران، هنرمندان و نویسندگان بود. ما 10 بهترین رستوران و قهوه‌خانه‌ای را که باید امتحان کنید را در اینجا فهرست می‌کنیم.


    باغ راز

    باغ راز یک مجموعه رستوران است که در یک ساختمان مدرن خیره کننده در قلب یک باغ بزرگ واقع شده است. این رستوران برای خود یک پایگاه مشتری قوی و وفادار به دست آورده است که همگی به خاطر معماری منحصر به فرد، موقعیت مکانی و غذاهای زیبا ارائه شده اند. این رستوران به عنوان یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های شهر شهرت دارد و محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای دقیق ارائه می‌دهد. باغ راز که به سه منطقه غذاخوری مجزا تقسیم شده است، دارای فضای داخلی معاصر است. غذاهای بین المللی در پس زمینه پنجره های بزرگ سرو می شود. یک تراس روی پشت بام با مناقصه های چشم انداز خیره کننده مناقصه فست فود. و غذاهای سنتی ایرانی در باغ رستوران سرو می شود.

     

    کافه فردوسی

    کافه فردوسی در مرکز شهر شیراز واقع شده است و به نام شاعر ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است. این کافه دارای وای فای رایگان در کنار چای و قهوه های سنتی، غذاهای کلاسیک ایرانی و غذاهای عالی گیاهی است. این کافه که در میان صنعتگران محلی و علاقه مندان به فرهنگ محبوب است، فضای داخلی زیبایی دارد که ترکیبی از طراحی معاصر با تأثیرات متمایز ایرانی مانند کاشی های دیواری پرآذین است. یک فنجان چای ایرانی میل کنید یا آب دوغخیار کافه را امتحان کنید، سوپ ماست و خیار با طراوت، که توسط مهمانان پیشنهاد می شود و پس از یک روز گشت و گذار در زیر آفتاب داغ شیراز، گزینه ای لطیف و خنک است.

    شیراز، خیابان کاشی فردوسی 194، کافه فردوسی

    کافه فروغ

    کافه فروغ، در منطقه فرهنگی شیراز، از موقعیتی فوق العاده در بین زیباترین جاذبه های شهر برخوردار است. باغ جهان نما، فضایی زیبا، حصاردار و سرسبز که قدمت آن به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، و آرامگاه حافظ، شاعر مشهور ایرانی قرن چهاردهم. این کافه به خاطر جذب روشنفکران، هنرمندان و فعالان شهر و همچنین محل ملاقات دوستداران هنر و فرهنگ، چه پیر و چه جوان، شهرت دارد. کافه صمیمی و صمیمی، منوی کوچکی از قهوه، چای، ساندویچ، اسنک و کیک، به‌علاوه مجموعه‌ای از غذاهای محلی از جمله چای گیاهی ایرانی را ارائه می‌دهد.

    شیراز، خیابان حافظ، روبروی باغ جهان نما، کافه فروغ

     

    کافه هدایت

    کافه هدایت یک کافه و رستوران کوچک با محیطی مفرح و آرام است. طیف وسیعی از غذاهای گیاهی و غیر گیاهی را سرو می کند که با مواد محلی تازه و ارگانیک تهیه شده اند و به ویژه روی سالاد و پاستا قوی است. این مؤسسه WiFi رایگان و نوشیدنی هایی مانند قهوه، چای، دمنوش های گیاهی و کوکتل های میوه تازه ارائه می دهد. فضای داخل کافه هدایت، با کف‌پوش‌های کاشی‌شده خاکی، میزهای چوبی شیک و نورپردازی یکپارچه، گرم و دلپذیر است.

     

    هفت خان

    هفت خان عنوان خود را از شاهنامه حماسی فردوسی شاعر پارسی‌گو با اشاره به هفت جست‌وجوی رستم برای نجات شاه خود گرفته است. مجموعه رستوران دارای هفت گزینه غذاخوری است که شامل پنج رستوران و دو کافی شاپ است که همگی به نام بخش هایی از شعر فردوسی نامگذاری شده اند. معماری هفت‌خان ترکیبی خیره‌کننده از طراحی مدرن و ویژگی‌های سنتی با چشم‌اندازهای زیبا از دامنه‌های کوه‌های زاگرس است. میهمانان می توانند از میان گزینه هایی مانند فرود که غذاهای سنتی محلی مانند کباب بختیاری سرو می کند، انتخاب کنند. Nofel، که دارای غذاهای بین المللی از جمله Chateaubriand است. یا کافی شاپ Gissia که مجموعه ای از نوشیدنی های گرم و اسموتی ها را در کنار دسرهای خوشمزه ارائه می دهد.

     

    سرای مهر

    سرای مهر که در کوچه‌های پرپیچ و خم و گوشه‌های بازار وکیل قرار دارد، یک چای‌خانه و رستورانی است که دارای منوی کلاسیک و فضایی اصیل است. این مؤسسه با فضای داخلی زیبا و پر از تزئینات محلی جذاب از جمله تیرهای چوبی زیبا، نقاشی‌های سنتی، و فرش یا گلیم، خوش‌آمد و آرامش بخش است. سرای مهر که برخلاف شلوغی و شلوغی بازار اطراف است، پس از خریدهای سنتی ایرانی، استراحتی آرام ارائه می دهد. میهمانان می توانند از طیف وسیعی از چای های سنتی در کنار غذاهایی از جمله کباب جوجه، مرغ ترشی شده در پیاز چرخ شده، آبلیمو و زعفران قبل از سیخ کردن و کبابی شدن، و دیزی، خورش سنتی بره و نخود که در مورد آن صحبت می شود، لذت ببرند.

     

    رستوران سنتی باغ شاپوری

    اگر می‌خواهید غذاهای اصیل ایرانی را در محیط‌های تاریخی امتحان کنید، رستوران سنتی باغ شاپوری مکانی است که باید در شیراز بروید. این رستوران در خانه شاپوری واقع شده و نگاهی شگفت انگیز به تاریخ معاصر شهر دارد. این خانه که توسط باغی پر از گل رز احاطه شده است، توسط معمار ابوالقاسم مهندسی طراحی شده و بین سال های 1930 تا 1935 ساخته شده است. زیبایی شناسی این رستوران دارای بالکن زیبایی است که میهمانان می توانند هنگام صرف غذا به باغ مشرف شوند. منوی آن شامل غذاهای سنتی ایرانی مانند کلام پلو، کوفته گوشت گوسفند آبدار، و تاه چین، یک غذای چند لایه از مرغ و برنج زعفرانی با طعم زردچوبه است.

     

    صوفی

    سوفی یک گروه معروف و پرطرفدار از رستوران‌های شیراز، طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای را ارائه می‌کند. شعبه خیابان الیف آباد اغلب بسیار شلوغ است که نشان دهنده محبوبیت آن است و با فضای دوستانه و پر جنب و جوش و غذاهای لذیذ و با ارزش خود جمعیت محلی را به خود جذب می کند. اغلب با موسیقی زنده و سنتی ایرانی، فضای داخلی رستوران تمیز، درجه یک و کاملاً مدرن است. این رستوران طیف گسترده ای از غذاهای کباب را با مرغ، بره، ماهی و بسیاری از انواع دیگر ارائه می دهد و کلام پلو، پلو پلو با کلم و گوشت چرخ کرده با طعم دارچین، انتخابی همیشه محبوب است.

     

    رستوران شارزه

    شارزه یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز است که در نزدیکی ورودی بازار اصلی شهر، بازار وکیل، مملو از حیاط‌ها و مغازه‌های جذاب واقع شده است. این رستوران در دو طبقه تقسیم شده و بهترین کباب‌خانه شیراز محسوب می‌شود. برای هر بازدید کننده ای که به دنبال چشیدن غذاهای سنتی ایرانی در فضایی گرم و دلپذیر است که اغلب با موسیقی سنتی ایرانی همراه است، شارزه محلی برای صرف غذا است. شارزه کمی دورتر از مسیر اصلی، یک تجربه غذاخوری کلاسیک ایرانی را با منوی خوشمزه و متنوع ارائه می‌کند که شامل کباب برگ، گوشت بره ترشی شده در آبلیمو، زعفران، پیاز و سیر و کلام پلو شیرازی، یک غذای برنجی معطر و پر از سبزی است. کلم و کوفته.

     

    شاطر عباس

    شاطر عباس که مورد علاقه مردم محلی است، یکی از پربازدیدترین رستوران های شیراز است. غذاهای لذیذ ایرانی را در یک آشپزخانه اوپن، درست روبروی قسمت غذاخوری آماده و طبخ می کند. شاطر عباس یک رستوران شلوغ در سطح زیرزمین است که دارای فضای داخلی دنج و سنتی است که با دیوارهای کاشی کاری شده، نورپردازی ملایم و رومیزی های تزئین شده تزئین شده است. غذاهایی که با توصیه های محلی بسیار زیاد همراه هستند عبارتند از حلیم بادمجان، پیش غذای تهیه شده از بادمجان، گوشت چرخ کرده، عدس و ماست. کباب کوبیده، یک کباب گوشت چرخ کرده با جعفری و پیاز؛ و سبزی پلو، غذای برنجی با شوید، جعفری، پیازچه و گشنیز. یکی دیگر از تخصص های خاص شامل تافتون، نان تازه خوشمزه پخته شده در تنور سفالی است.

    alavi
    پنجشنبه 24 شهريور 1401 - 12:03
    بازدید : 164
    برچسب‌ها :

    «خوشا باد شیراز در حال بی‌نظیرش/خداوند متعال نگهدارش باد.» حافظ شاعر ارجمند قرن چهاردهم و اهل شیراز چنین نوشت، بیتی که برای بسیاری شعار غیررسمی پایتخت گرانقدر فرهنگی ایران شده است. شیراز شهری است غرق در تاریخ و شعر و باید آن را در رأس سفرهای هر گردشگری قرار داد. در اینجا 10 مورد از موارد ضروری را که باید هنگام بازدید از این مرکز تاریخی هنر، ادبیات و سیاست انجام دهید، مرور می کنیم.



    بازار وکیل
    بازار فوق‌العاده فتوژنیک وکیل، بازار اصلی شیراز و خانه صدها مغازه و غرفه است. این بازار که به طرز رضایت بخشی دخمه پرپیچ و خم است، مکانی برای خرید قالیچه، ادویه جات، جواهرات و کالاهای خانگی است. با برخورد به چای‌خانه‌ها، حیاط‌ها، کاروانسراها و حمام سنتی، ممکن است برای گشت و گذار در کل بازار وکیل به بیش از یک بعد از ظهر نیاز داشته باشید. سقف‌های طاق‌دار نمونه‌ای از معماری قرن هجدهم زند است و فضای خنک و دلپذیری را ایجاد می‌کند که می‌توان در آن پیچید.



    باغ ارم
    شیراز به خاطر پرورش باغ‌های خوبش معروف است و ارم بی‌نظیر الگوی آن است. ارم در باغ‌های گیاه‌شناسی دانشگاه شیراز قرار دارد و مملو از درختان سرو، پرچین‌های اصلاح‌شده و بوته‌های رز است. در مرکز آن یک استخر کوچک و یک کاخ باشکوه از دوران قاجار قرار دارد، اگرچه برای عموم بسته است. این باغ درست در شمال رودخانه خشک و روبروی دانشگاه واقع شده است.



    مقبره شاه چراغ
    مقبره شاه چراغ آرامگاه زیبای دو تن از برادران شهید علی رضا امام هشتم شیعیان است. اگرچه در قرن نهم کشته شد، اما محل دفن امروزی از زمان قاجاریه توسعه قابل توجهی داشته است. حیاط مرکزی دارای یک آبنما در مرکز آن است و حرم دارای کاشی کاری های ایرانی و پیچیده آبی و نمای داخلی آینه کاری شده خیره کننده است که آن را به یکی از زیباترین مساجد شیراز تبدیل کرده است.


    مسجد نصیرالملک
    در نزدیکی شاهچراغ، مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی نیز معروف است، یکی از بناهای معروف شیراز است. مسجد دوره قاجار که در سال 1888 تکمیل شد، به دلیل فضای داخلی رنگارنگ دلپذیرش مشهور است: پنجره‌های رنگارنگ، کاشی‌ها و طاق‌های رنگ‌آمیزی پیچیده، و فرش‌های ایرانی بی‌شمار زیبایی‌شناسی مسحورکننده و کالیدوسکوپیک را ایجاد می‌کنند که نمی‌تواند شگفت‌انگیز باشد. هر زاویه از مسجد نصیرالملک با ردیف‌هایی از ستون‌های حکاکی‌شده با ظرافت، فتوژنیک‌تر از قبل است.

    آرامگاه حافظ
    حافظ را می توان محبوب ترین و مورد احترام ترین شاعر در کانون وسیع ادبیات فارسی دانست. ایرانیان از هر قشری که استاد غزل (قصه ای کوتاه، عاشقانه و قافیه) به حساب می آیند، می توانند ابیات او را به صورت درخواستی نقل کنند. آرامگاه او در باغی در شمال شرقی شیراز قرار دارد. بیش از یک جاذبه توریستی، به عنوان یک مکان زیارتی برای شیفتگان او در سراسر جهان عمل می کند. از بخت خود بگویید، از چایخانه در محل بازدید کنید، و در حین پرسه زدن در محوطه های وسیع، به تفاوت های ظریف نبوغ غنایی او فکر کنید.

    آرامگاه سعدی
    سعدی شاعر قرن سیزدهم، پیشرو مهم حافظ و یکی از گرامی ترین نیاکان شیرازی های امروزی است. بسیاری از عبارات صریح او به مقام ضرب المثل دست یافته اند و او به دلیل سادگی پایدار بیتش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. آرامگاه او کمتر از حافظ شلوغ است، اما در همان نزدیکی قرار دارد و ارزش بازدید در همان روز را دارد. چایخانه زیرزمینی پس از کاوش در باغ گل رز و درخت سرو، مکانی خنک برای شادابی به خود ارائه می دهد.

    پرسپولیس
    تخت جمشید یا به فارسی تخت جمشید پایتخت تشریفاتی باشکوه امپراتوری هخامنشی در بیش از 2500 سال پیش بود. این مکان که توسط اسکندر مقدونی غارت شد، نشان دهنده اوج دستاوردهای سیاسی و معماری ایران باستان است. سایت میراث جهانی یونسکو در حدود 70 کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد و تورها شما را در یک سفر یک روزه از مرکز شهر می برند. ویرانه های چشمگیر به چند ساعت کاوش نیاز دارند، اگرچه آب زیادی مصرف کنید، زیرا آفتاب ظهر می تواند بسیار نابخشودنی باشد.


    نقش رستم و نقش رجب
    تور تخت جمشید باید شامل بازدید از آرامگاه های صخره ای و نقش برجسته های نقش رستم و نقش رجب باشد. اولی متشکل از چهار مقبره عظیم است که بر روی صخره‌ای ساخته شده‌اند. در زیر برخی از نقش برجسته‌های سنگی را مشاهده خواهید کرد که پیروزی‌های مختلف امپراتوری ساسانی را نشان می‌دهند، مانند زانو زدن امپراتور روم والیریان در برابر شاپور اول. چهار نقش برجسته ساسانی دیگر در نقش رجب کمتر دیده می‌شود که تنها پنج دقیقه با آن فاصله دارد.

    پاسارگاد
    آخرین توقف در سفر یک روزه شما به خارج از شهر باید پاسارگاد باشد، مرکز سیاسی هخامنشی که قبل از تخت جمشید است. در 50 کیلومتری دیگر از جانشین معروف‌تر خود، راحت‌ترین مقصد نیست، اما وقار چشمگیر آرامگاه باستانی کوروش کبیر، که اکنون توسط زمین‌های خشن احاطه شده است، این تلاش را توجیه می‌کند. بنیانگذار امپراتوری هخامنشی، مقبره منزوی او بر روی پایه ای وسیع ساخته شده است و ظاهراً اسکندر مقدونی پس از فتح تخت جمشید، از آن بازدید کرده است.


    ارگ کریم خان
    ارگ (یا ارگ به فارسی) که در مرکز قرار دارد، در قرن هجدهم توسط بنیانگذار سلسله زند، کریم خان ساخته شد. ارگ که شیراز را پایتخت خود کرده بود، یکی از پروژه های عمرانی بلندپروازانه کریم خان در این شهر بود. این قلعه مرتفع و مستطیل شکل، دارای چهار برج مدور (که در طول تاریخ به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند) دارد و در داخل غیرعادی‌تر از بیرون است. پس از ورود به داخل، می‌توانید از سایه درختان مرکبات و چکه‌های ملایم استخر مرکزی، قبل از کاوش در موزه خوش‌دست‌آمد دوره زند، لذت ببرید.

    alavi
    يکشنبه 13 شهريور 1401 - 13:21
    بازدید : 142
    برچسب‌ها :

    شیراز، همچنین شیراز، شهر مرکز استان فارس در جنوب غربی ایران نوشته شده است. این شهر در مرکز فارس در قسمت جنوبی رشته کوه زاگرس، در یک زمین پست کشاورزی در ارتفاع ۴۸۷۵ فوتی (۱۴۸۶ متری) واقع شده است. این شهر که به خاطر شرابش معروف است، هم یک مکان تاریخی و هم شهری مدرن و جذاب با باغ ها، زیارتگاه ها و مساجد است. شیراز زادگاه شاعران پارسی گوی سعدی و حافظ است که مقبره‌های باغشان که هر دو با شکوه بازسازی شده‌اند، در حومه شمالی قرار دارند. علی‌رغم سیل‌های فاجعه‌بار (1630، 1668)، بیماری‌ها، قحطی‌ها و زمین‌لرزه‌ها (عمدتاً 1824، 1853)، بخش زیادی از شهر جان سالم به در برده است.

    شیراز در دوره های سلوکی (312-175 پ. م.)، اشکانیان (247 پ. م. تا 224 م) و ساسانیان (حدود 224 تا 651 م) اهمیت داشت. در اوایل قرن سیزدهم مغول ها مسجد جدید و قلعه باغ تخت را ساختند. در سال 1387 و مجدداً در سال 1393، تیمور (تامورلنگ)، فاتح ترک، شیراز را اشغال کرد که - با مسجد جماعت (894)، زیارتگاه شاه چراغ (1344-1349)، و کتابخانه بزرگ (بعدها مدرسه یا مدرسه علمیه). 1615) - به مرکز مسلمانان رقیب بغداد تبدیل شده بود. در سال 1724 این شهر توسط مهاجمان افغان غارت شد. شیراز پایتخت سلسله زند (1750–1794) شد، که بنیانگذار آن، وکیل (نایب السلطنه) کریم خان زند، شهر قدیمی را با بسیاری از بناهای زیبا، از جمله مقبره خود (یک کیوسک کاشی کاری شده هشت ضلعی، که اکنون موزه است) آراسته کرد. کشتی، یا ارگ (در حال حاضر یک زندان)؛ و بازار و مسجد وکیل. ساختمان های شهر جدید شامل کلیسای ایرانی سنت سیمون زیلوت و دانشگاه (1945) است.

    این شهر که مرکز تجاری و جاده ای برای کوه های زاگرس مرکزی است، به بوشیر، بندر آن در خلیج فارس متصل است. دارای کارخانه های سیمان، شکر و کود و کارخانه های نساجی است. منبت کاری سنتی و همچنین بافندگی در مناطق اطراف رونق دارد.

    مدرسه شیراز

    مکتب شیراز، در نقاشی مینیاتور ایرانی، سبک‌های گروهی از هنرمندان با محوریت شیراز، در جنوب غربی ایران در نزدیکی شهر باستانی تخت جمشید. این مدرسه که توسط ایلخانان مغول (1256-1353) در اواسط قرن چهاردهم تأسیس شد، تا آغاز قرن شانزدهم فعال بود. این سه سبک متمایز را توسعه داد (نمونه‌هایی از آن‌ها در موزه هنر متروپولیتن، شهر نیویورک است).

    نقاشی اولیه به تاریخ 1341 برگی از شاهنامه شاعر ایرانی فردوسی است که شاهزاده سیاووش را در مسابقه چوگان نشان می دهد. این اثر به همان اندازه که روی نقاشی تأکید دارد، با رنگ‌های شسته شده. فیگورهای متعدد، که در یک سطح تنظیم شده‌اند، بزرگ هستند و صفحه تصویر را پر می‌کنند. این نقاشی نشان دهنده پیشرفت کمی در گذشته از سبک های اولیه مغول است. دارایی اصلی هنرمندان اولیه حس تزیینی دقیق آنها در رنگ و طرح بود.

     

    این مدرسه در حدود 20-1410 در زمان تیموریان (سلسله تیمور فاتح اسلامی، تأسیس 1370) به بلوغ رسید. نقاشی ها کیفیتی رویایی و بسیار شخصی دارند. فیگورهای کمتری نشان داده می شوند و در حالت و ژست کشیده و تلطیف شده اند. چهره ها بی بیان و از راه دور هستند. یک سیستم چشم انداز معرفی شده است. مناظر، که جایگزین پس‌زمینه‌های تک رنگ می‌شوند، در شکل‌ها و رنگ‌های خارق‌العاده نشان داده می‌شوند، بنابراین به جلوه رویایی می‌افزایند. آبی کم رنگ، صورتی، خاکستری و سفید غالب است. اما وقتی مکتب شیراز به بلوغ رسید، تحت الشعاع مدرسه هرات (ق.و.) در مقر دربار تیموری قرار گرفت.


    مرحله سوم مدرسه در اواسط قرن پانزدهم با تصرف شیراز توسط قبایل ترکمن آغاز شد. حاکمان ترکمن فرهنگ ایرانی را تحسین می کردند و به حمایت از هنرها ادامه می دادند. تغییرات عمده در سبک شیراز، بازگشت به رنگ‌های شدید، استفاده زیاد از رنگ سیاه و غنی‌سازی مناظر بود. ارقام رسا شدند اما واقع گرایانه تر نشدند. برگه ای از خاوران نامه ابن حسام، مربوط به حدود سال 1480، نشان دهنده سبک جدید است. گرچه دیگر به اندازه دوران تیموریان اهمیتی نداشت، اما مکتب شیراز در نیمه اول قرن شانزدهم همچنان یکی از جالب‌ترین سبک‌های نقاشی مینیاتور اسلامی بود.

     

    alavi
    يکشنبه 6 شهريور 1401 - 18:37
    بازدید : 220
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 6
    تعداد کل نظرات : 1

    خبرنامه